U bevindt zich hier: Startpagina // E-mail / FAQ

E-mail / Vragen

We streven er naar om alle emails (van mensen die bij onder behandeling zijn) binnen vijf werkdagen te beantwoorden.

Op woensdag en in het weekend is de praktijk gesloten.

Voor dringende vragen mag u ons bellen op de acute lijn (alleen als u al bij ons onder behandeling bent) of bellen en inspreken op het antwoordapparaat om een (telefonisch) consult in te plannen.

Voor minder dringende zaken kunt u het beste e-mailen of onze assistente bellen: telefoonnummer: 0313-419737 (telefonisch spreekuur assistente op dinsdagmiddag van 13.30 uur-14.30 uur en op donderdag- en vrijdagochtend tussen 10.00 - 11.00 uur) .


= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Vragen van patiënten die niet bij ons op consult zijn geweest mogen wij conform de nieuwe richtlijnen van de artsenvereniging KNMG niet beantwoorden zonder een zogenaamd face-to-face contact. (Online advisering dient ingebed te zijn in een reeds bestaande behandelrelatie tussen arts en patiënt).


Zie ook onze disclaimer.

Voor patiënten die reeds onder behandeling zijn en die een vraag hebben kunnen gebruik maken van onderstaand formulier.

U kunt een vraag mailen via onderstaand formulier. Vanwege de grote hoeveelheid e-mails die onze praktijk ontvangt is het niet mogelijk om op alle vragen antwoord te geven.

Voor dringende medische vragen dient u niet een e-mail te sturen. Hiervoor mogen de patiënten die reeds onder behandeling zijn direct telefonisch contact opnemen met een van de artsen. In de folder en op deze homepage (onder praktijk) staan de nummers.

Voor administratieve vragen kunt u met het formulier uw vraag versturen. Dit is bijvoorbeeld voor het maken van een afspraak, het verzetten van een afspraak, opvragen van informatie of doen van een bestelling (recept of middel).

Wij beantwoorden geen medisch inhoudelijke vragen meer van mensen die niet bij ons onder behandeling zijn. Voor deze mensen zullen we veel informatie op deze homepage zetten.

Als u een vraag wilt stellen:

Hieronder kunt u een formulier invullen om vragen te stellen. Bijvoorbeeld voor het opsturen van een recept, verzetten of maken van een nieuwe afspraak als u al patiënt bent. We hebben een vrij lange wachtlijst (ruim vier maanden) maar er is een mogelijkheid om alvast uw naam op de wachtlijst te zetten, zie hier: inschrijfformulier voor nieuwe patiënten.

Deze homepage gebruikt sinds 2013 een beveiligde https:// verbinding (SSL-certificaat) om uw gegevens veiliger te versturen. Let op! Al het gedoe rondom "Heartbleed" telt gelukkig niet voor deze website. Wij doen ons uiterste best om uw gegevens zo veilig mogelijk te bewaren.

Als de vraag een medische vraag betreft en beantwoording meer dan 4 minuten kost dan wordt dit berekend als telefonisch consult, zie Tarieven.

Veel gestelde vragen

Ik wil mij aanmelden voor een eerste consult. Hoe doe ik dat?
Hoe kan ik jullie het beste bereiken (bellen, e-mail, sms?)
Heb ik een verwijzing nodig voor een behandeling bij dokter Bolhuis of dokter Alons?
Wat moet ik doen bij een spoedgeval?
Ik ben al onder behandeling bij u, als mijn man of kind nu ook wil, moet hij dan ook eerst op de wachtlijst?
Hoe moet ik mij voorbereiden / wat moet ik meenemen als ik voor het eerst op consult kom bij dokter Bolhuis?
Is dokter Bolhuis of dokter Alons ook een regulier arts?
Kan dokter Bolhuis of dokter Alons ook mijn huisarts worden?
Kunt op huisbezoek komen?
Hoelang duurt het eerste consult meestal?
Hoe betaal ik voor mijn eerste consult? Betaal ik eerste zelf of gaat de rekening naar mijn zorgverzekeraar?
Hoe kan ik een afspraak wijzigen/ verzetten of afzeggen?
Hoelang duurt een vervolgconsult meestal?
Hoe betaal ik voor mijn vervolgconsult?
Ik heb een e-mail gestuurd maar heb nog geen antwoord.
Als ik probeer te bellen naar de praktijk, krijg ik bijna altijd het antwoordapparaat.
Is de praktijk makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer?
Bij welke beroepsvereniging is dokter Bolhuis of dokter Alons aangesloten?
Heeft dokter Alons of dokter Bolhuis eerder patiŽnten behandeld met Ö?
Zijn er interacties met de reguliere medicatie?
Wordt mijn consult bij dokter Alons of dokter Bolhuis door mijn verzekering vergoed?
Mag de factuur van een consult gesplitst worden over twee keer?
De belastingdienst vraagt om een verklaring voor mijn dieet, hoe krijg ik die?
Kan ik in plaats van een gewoon consult een telefonisch consult krijgen?
Ik wil graag een nieuw recept of een herhalingsrecept, hoe krijg ik dit?
Ik heb met spoed een middel nodig waar ik een recept voor moet hebben. Hoe kan ik hier zo snel mogelijk aan komen?
De apotheek geeft aan dat mijn middel niet leverbaar is/ niet de goede dosering heeft, wat nu?