Op onze site vindt u een aanmeldingsformulier wat u als nieuwe patiënt in kunt vullen. We plaatsen u dan op onze wachtlijst. Let op: wij verzoeken u zich via de mail aan te melden als nieuwe patiënt, niet telefonisch.
U kunt ons het best bereiken via mail (zie het formulier op de site) of door een bericht in te spreken op ons antwoordapparaat of te bellen tijdens het telefonisch spreekuur van de assistente: maandagochtend tussen 10-11 uur en vrijdagmiddag tussen 13.30 en 14.30 uur. De berichten op het antwoordapparaat en per e-mail worden dagelijks (behalve woensdag, zaterdag en zondag) beluisterd/bekeken en wij proberen uw bericht zo snel mogelijk te beantwoorden.
Nee, dokter Bolhuis en dokter Alons zijn consultatieve artsen en u kunt dus bij ze op consult komen zonder verwijzing.
Patiënten die reeds onder behandeling zijn mogen direct telefonisch contact opnemen met een van de artsen. In de folder en op deze homepage (onder praktijk) staan de nummers.Patiënten die nog niet bij ons onder behandeling zijn mogen niet bellen op de acute lijn. Doet u dat wel dan komt u lager te staan op de wachtlijst.
Ja, helaas wel. Zodra er dan plek is zullen we wel proberen dat jullie samen (na elkaar) op consult kunnen, zodat jullie samen kunnen reizen.
Als u wordt uitgenodigd voor het eerste consult sturen wij u onze standaard vragenlijst toe. Als u deze invult en meeneemt naar het consult is dit voldoende informatie. Heeft u thuis nog recente uitslagen van bloed-, urine-, of ontlastingsonderzoek, dan graag deze uitslagen meenemen naar het consult.
Als u supplementen of medicatie slikt deze ook graag meenemen.
Ja we zijn allen ook basisarts, dus eerst hebben we de reguliere Geneeskunde opleiding voltooid, zijn we allen in het bezit van de artsenbul en staan we ingeschreven in het BIG-register. Een voorwaarde van ons lidmaatschap van de beroepsvereniging AVIG is dat we ook onze reguliere kennis up to date houden. We doen dit door artikelen te lezen van Peer-reviewed tijdschriften (Lancet, BMJ, etc.) en door bijscholing te volgen en congressen te bezoeken.
Nee, dat kan niet. De artsen zijn allen opgeleid tot arts en hebben zich vervolgens gespecialiseerd in voeding, leefstijl, coaching en orthomoleculaire geneeskunde en natuurgeneeskunde. Vroeger was een basis-arts ook meteen huisarts, tegenwoordig moet je drie jaar extra studie doen om huisarts te worden. Dokter Alons en dokter Bolhuis zijn zogenaamde consultatieve artsen. U kunt bij ze op consult komen. Omdat u geen verwijzing nodig heeft en omdat we niet in een ziekenhuis werken valt het onder eerstelijns gezondheidszorg.
Nee, dat doen wij niet. Voor spoedeisende hulp of bezoek aan huis bent u aangewezen op uw huisarts.
Tijdens het eerste consult leert u de arts kennen en doet hij/zij een lichamelijk onderzoek. Hierdoor duurt het eerste consult vaak iets langer dan volgende consulten. Gemiddeld neemt de arts 45 minuten de tijd voor het eerste consult.
U kunt bij dokter Bolhuis en dokter Alons na afloop van het consult met pin of contant betalen. U betaalt dus eerst zelf en geeft dit daarna door aan uw zorgverzekeraar.
Op onze site vindt u een formulier wat u in kunt vullen wanneer u uw afspraak wilt wijzigen of verzetten. U vinkt dan 'wijziging/afzeggen afspraak' aan. Wij horen graag wat de reden van uw afzegging is.
Een vervolgconsult duurt vaak korter dan het eerste consult. Gemiddeld neemt de arts hier 30 tot 45 minuten de tijd voor.
U kunt bij dokter Bolhuis en dokter Alons na afloop van het consult met pin of contant betalen. Wanneer u een telefonisch consult heeft gehad, wordt de rekening naar u opgestuurd.
Houdt er rekening mee dat we proberen alle e-mails binnen 3 dagen te beantwoorden, maar er zijn dagen bij dat we zoveel mail ontvangen dat dat niet lukt. U kunt dan nog een keertje mailen om te vragen wanneer u antwoord kan verwachten. Heeft u dringender een antwoord nodig dan is het handig om een telefonisch consult in te plannen. Dan weet u wanneer u gebeld wordt.
Dit klopt, wanneer u ons belt krijgt u automatisch het antwoordapparaat te horen behalve op maandagochtend van 10-11 uur en op vrijdagmiddag van 13.30-14.30 uur. Dit is omdat de assistente niet altijd aanwezig is en zij niet bevoegd is om medische adviezen te geven. Wanneer u een bericht achterlaat proberen wij u zo snel mogelijk terug te bellen of te mailen.
Ja, de artsenpraktijk ligt op 5 tot 7 minuten loopafstand van station Dieren en het busstation. Op station Dieren stoppen alle sprinters en intercity's.
Wij zijn beiden aangesloten bij de beroepsvereniging AVIG. Daarnaast is dokter Bolhuis secretaris van de N.G.O.O. (zie www.ngoo.nl) en zijn we lid van de Life Extension Foundation. We zijn beiden opgeleid door het A.C.A.M. (www.acam.org) maar omdat deze Amerikaanse vereniging niet of nauwelijks de belangen behartigt van Nederlandse artsen zijn we niet meer lid. Ditzelfde geldt voor de IBMCT (www.ibcmt.com) en de M.B.O.G. (www.mbog.nl).
Dokter Alons en dokter Bolhuis hebben in de loop der jaren (beiden ruim 20 jaar arts) veel verschillende patiënten gezien met veel verschillende aandoeningen. Wanneer ze een ziekte of aandoening niet kennen of niet eerder hebben behandeld, verdiepen zij zich in de informatie die bekend is over het onderwerp en proberent u zo een passende behandeling te verschaffen.
Ja dat kan zeker. Daarom adviseren we om ook altijd aan dokter Alons en dokter Bolhuis te laten weten wat u verder nog krijgt aan medicatie. U krijgt van ons een medicatie overzicht bij, daarop hoort alle medicatie te staan. Het is uw plicht om wijzigingen door te geven. Dokter Alons en dokter Bolhuis zullen uitzoeken of er interacties zijn en zonodig de medicatie die zij voorschrijven aanpassen.
Dat hangt van uw verzekering af. Informeer uzelf vooraf, o.a. door deze vraag te stellen aan uw verzekeraar of door de polis te lezen.
Wat betreft uw eerste consult is het niet mogelijk de kosten te splitsen. Dat heet frauderen en daar werken we niet aan mee. We splitsen het eerste consult ook niet op in meerdere kleine stukjes. Bij vervolgconsulten kan er wel een tijdslimiet aangehouden worden waardoor het consult meestal grotendeels door uw verzekering vergoed wordt.
Dit verzoek kunt u mailen (via het formulier op deze website) aan de assistente. Normaal gesproken heeft u binnen een week deze verklaring thuis ontvangen.
Ja dat kan, maar vaak is een face-to-face consult prettiger of gewoon nodig. Bij een telefonisch consult brengen we de tijd in rekening die we kwijt zijn aan voorbereiding, het bellen en het uitwerken en info opsturen. Zo kan het zijn dat u maar 10 minuten de dokter aan de telefoon had en toch een factuur krijgt voor een consult van 15 of 20 minuten.
Op onze website vindt u een formulier wat u in kunt vullen wanneer een nieuw recept wilt. U vinkt dan 'verzoek om recept/bestelling supplementen' aan.
Via het formulier vragen, zie vorige vraag en geef daarbij aan dat het dringend is. Spreek dit ook in op het antwoordapparaat. Wanneer een recept snel doorgegeven moet worden aan de apotheek, kunnen wij het recept vanuit de praktijk faxen naar uw apotheek. Het originele recept sturen we daarna naar u.
Voor dit soort vragen kan u ons het beste emailen. De artsen zoeken dan een alternatief of verwijzen u naar een andere leverancier. Apothekers hebben niet altijd zin om een middel voor u te bestellen.